Aku Nak Kahwin. Kau?

Ya. Aku nak kahwin. Perkahwinan adalah sunah nabi, disamping penyatuan dua jiwa dalam membina bahagia, saling melengkapi; sekufu. Aku nak kahwin. Kau nak kahwin?

Aku nak kahwin, aku rasa kau pun sama. Oh. Aku rasa bukan sekarang. Bukan esok dan bukan lusa. Aku pun tak tahu bila tapi aku nak kahwin. Gila gatal ayat! Eleh, jangan nak cakap kau tak lah.

Eh Aimi. Jangan termimpi mimpi pula lepas tu eh.

Kahwin ni syurga. Boleh jadi neraka. Kalau tak kena cara. Kau jangan sibuk sibuk mahu kahwin tapi ilmu seciput cuma. Kalau seciput bagus lagi, boleh di bina jadi sejemput terus berbukit bukit. Aku takut masalahnya, tak ada langsung! Jadi mari kita penuhkan ilmu di dada dan minda.

Eh. Macam bunyi gatallah pula. Aku sebenarnya nak cakap ni. Tadi ada ceramah yang superb lagi hebat yang satu dewan sunyi sepi. Aku boleh dengar bunyi kesenyapan. Jom! Esok kita tambah ilmu dan dengar bunyi kegatalan kegalakan kecomelan suara gelak gelak pemalu buat aku rasa nak lempang. Hahahhaha.

Aku rasa berdosa roomate aku tak tahu ada ceramah. Aku nak ajak, tapi dia tak ada dalam bilik masa aku nak pergi. Aku tak salahkan? Jadi, nak mengelakkan aku miss bagitahu majlis ilmu, meh aku tepek besar besar kat sini.

Malam ni, 12 Mac (6 hari lagi birthday aku :P) pukul 8.30 malam (aku percaya pukul 9 malam) dekat Dewan Utama ada ceramah err tak ingat tajuk. Tapi pasal Pernikahan gitulah. Penceramah dia, yang aku tengok tadi memang best.

Err. Kau klik sinilah senang. Semua yang kau nak tahu boleh dapat.

Marilah kita jalinkan kasih sayang sesama kita
Ia telah lama hilang tambah gersang di hati ini
Kita siram kembali dengan air iman yang suci
Dengan menabur budi kepada semua manusia

p/s: Lusa malam 13 Mac kat DU gak, pakwe aku si Hafiz Hamidun dan UNIC tu nak buat konsert kat sini. Jom join! Murah je tiket. Bila lagi nak kenal pakwe aku? Dan dan tu. Hehhehehehe. 😀

~ oleh INFINITY di Mac 12, 2010.

16 Respons to “Aku Nak Kahwin. Kau?”

  1. actually… kursus kahwin ni mmg sesuai sgt kalau pesertanya belum ada calon suami/isteri.. pasal dah tentu lepas kursus peserta tu dapat ilmu dan lebih berhati2 pasal memilih pasangan.. dan ciri2 yg mana sesuai untuk jadikan pasangan…. kalau dah bertunang… and then rasa tak sesuai.. haru jugak kan? hehehe

  2. kau dari dulu lagi aku suh kawin………
    banyak je alasan kau……..
    takde calon le, apa le……..
    skang, baru nak wat pengumuman nak kawin……..
    dah3……….
    gi ngorat doktor nuuu………
    hohoho………

  3. hoho. kawen..
    kau muda lagi, patutnya aku yg patut fikir pasal ni.

  4. Wondering…. wahhh….

  5. 3p4h (saya baca Epah. Huzaifah kan nama? Lagi mahu tanya). Kalau ada orang nak kahwin dengan sayalah eh. Hhehehehehhehehe.

  6. dekat laman jalan akhirat mungkin boleh dapat sedikit info pasal kawin.

  7. Madrasah Khairu Ummah

    Kami memerlukan sumbanggan anda untuk menjayakan pembenaan pondok ini. #Segala sumbangan hendaklah disalurkan melalui Bank Muamalat Malaysia Berhad No akaun : 0302-0000656-71-8 dan Maybank Islamic Berhad No akaun: 55310 4411 805 di bawah nama:-PERTUBUHAN UMAT CEMERLANG KELANTAN (KHAIRU UMMAH).

    Sila Layarai – http://khairuummah77.wordpress.com/

  8. “Eh Aimi. Jangan termimpi mimpi pula lepas tu eh.”

    mana ade? mn ade? mn ade? cuma hobi mlawat blog udey je. hhaha. JE.

    oh….pesan kat org ye…..kak huda jgn termimpi-mimpi gak!!! JANGAN. *walau dgn hafiz hamidon…tetttt

Tinggalkan Jawapan

 
