Food Poisoning

Tidur semalam sangat seksa. Sangat sejuk jadi aku bersweater dan bercomforter. Aku sangat jarang nak gunakan cormforter aku, jadi bila aku gunakan maknanya aku dalam kesakitan.

Bangun pagi, asthma. Tak apa. Dah biasa. Lepas dua sedutan, dahi jadi panas, perut rasa semacam. Serius semacam sangat. Paksa tidur. Merengek. Paksa tidur. Merengek. Paksa tidur. Merengek. Ya, aku suka merengek bila aku sakit. Aku suka panggil nama mak.

Sekarang aku nak balik sangat.

Pagi tadi, 0940 am, aku bangun cepat-cepat keluar. Tapi aku tak sempat.  Sudahnya aku termuntah depan bilik. Semalam aku rasa nak makan sangat ikan kayu/aye. Aku tak suka ikan ni tapi aku rasa nak makan sangat. Dan ya, aku keracunan makanan kerana makanan ini.

Sihat sebelum sakit.

Cantik. Dahlah tak sempat nak ke tandas, termuntah depan bilik, rambut tak sempat ikat maka dengan rambut-rambut jadi mangsa. Yucks! Tapi standard aku payah nak minta tolong orang lagi-lagi dengan keadaan menjijikkan macam ni. Isk isk isk. Rindu rumah.

Aku basuh lantai sendiri. Mop sendiri.

Thanks Aimi for helping me belikan 100 plus. Sejam lepas tu aku muntahkan 100 plus juga. Aku muntahkan semua sampai tak ada apa-apa yang tinggal.

Petang mesej Azah. Memang tak larat sangat bangun atau apa sahaja. Nak muntah. Nak muntah. Nak muntah. Itu sahaja.

Azah datang bawa bubur. 3 suap. Nak muntah!

Baring. Tidur.

Petang. Ke klinik. Sangat tak tahan.

Keracunan teruk.

Sampai sekarang tak terbangun. Menaip pun paksa. Tujuan aku taip?

Tolong doakan aku sembuh. Aku nak exam final ni.

Ya, aku menangis.

Advertisements

~ oleh INFINITY di Oktober 31, 2009.

5 Respons to “Food Poisoning”

  1. huu…sabar kak hud..

    sm0ga cpt sembuh..

    amin….

  2. Thanks Nisah. Better dah sikit. Gud lak exam 🙂

  3. “Ya Allah, hilangkanlah penyakit bagi sahabatku, Huda, hai Tuhan semua manusia, sembuhkanlah. Engkaulah yang menyembuhkan. Tidak ada kesembuhan melainkan kesembuhan oleh-Mu. Kesembuhan yang tidak meninggalkan saki-baki penyakit.” Amin.

  4. Amiiin. Thanks Hida, I’m a bit better now. Thanks. Pray for my exam starting this Tuesday. 🙂

  5. […] Dalam neuropsiko ada term untuk tu. Ada satu kejadian bila ada peristiwa berat yang lain termasuk, dia akan diletakkan dalam cakera memori kekal kau. Yeah, that’s what happen anyway. Because of this. […]

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: