It’s Hard, Huh?

Be the new one, burn to shine.
I take the blue ones everytime.
Walk me down your broken line.
All you have to do is cry.
Yes, all you have to do is cry.
All you have to do is cry.

Bangun pagi tengok handphone. Satu panggilan tak dijawab. 5.50 a.m. Ayah?

Aku sangat berdebar kalau ayah telefon pagi macam tu. Kecualikan Ramadhan dan perkara yang sangaja aku suruh telefon, aku takut terima panggilan pagi-pagi macam tu. Selalunya, bila panggilan pagi begitu hanya ada satu perkara.

Seseorang mengadap Ilahi. Dan yang terbaru berlaku, nenek aku tempoh hari. Sepanjang pagi aku duk fikir kenapa. Kenapa. Kenapa. Dan kenapa.

You know it’s hard to say good bye. Apatah lagi jika itu perpisahan nyawa.

Aku mesej ayah tanya kenapa. Alhamdulillah, mungkin ayah tertekan atau mak yang telefon.

Aku hanya risau. Fifah lagi terasa. Innalillah buat datuknya yang telah kembali ke rahmatullah petang tadi.

Be strong, Fifah. I know how close you are. I know it’s hurt. I know it’s hard to say good bye, and for sure no one knows until we’ve to face it. Including me. You love him, HE loves him much more.

Just cry if it can make you feel relief. You have me, you even own my ear, my shoulder and of course my hand to hold tight. But please. Be strong! Life goes on..

~ oleh INFINITY di Julai 19, 2009.

Tinggalkan Jawapan

 
