Langkah Aku!

boycott-israel-275x275

Alhamdulillah, tag pertama yang sangat bermanfaat dari Azizi. Kamu, terima kasih ya!

Here’s what we should do. it’s simple: list down 5 of the products from the list below that you are boycotting, and then list down 5 of the products that you will try your best to boycott, and finally list another 5 of the products that you find it hard to boycott, and tag 5 others.
this tag is to get everyone to read the list below carefully and identify which products affects your life and the lives of the Palestinians most! You can also compare your list with your friends and see: if they can boycott one product that you haven’t been boycotting, why can’t you start to boycott the product too?

5 of the products from the list below that you are boycotting
Secara jujur aku tak memboikot secara total sebab Israel as aku baru mendapat kesedaran ini. Tapi aku memang jarang atau tak pakai benda alah ni.

1. Maybelline (aku dan bersolek? musykil -_-“)
2. Coke dan seumpamanya (tidak mahu menghakis perut)
3. Kit Kat (aku memang tak berapa gemar)
4.
Nokia (handphone rosak dan hilang. Memang hajat nak beli, mujur tak terbeli lagi. Ada hikmah tunggu beli ngan orang. Syukur!)
5. Aku tak tahu nak tulis apa kat sini Jahilnya!

5 of the products that you will try your best to boycott

1. Mc Donald (tak makan tak mati pun)
2. Kotex (There’re still many quality brands)
3.
Maggi (aku pun tengah kurangkan makan. Baca berdiet)
4. Carrefour (banyak lagi pasaraya. Aku rasa mak ayah aku dah memulakan langkah ni)
5. Segala bagai yang ada akan aku usahakan!

5 of the products that you find it hard to boycott

1. Milo (sama macam Azizi, ni dah macam makanan ruji aku. Minuman lain tak kena ngan perut. Oh, kecuali Radix)
2. Danone (beria boikot, tapi terlupa produk ni. Terbeli juga)
3. Johnson-Johnson (aku pemakai losyen bayi yang tegar. Tapi aku akan cuba ubah produk!)
4. National Geographic (kat sinilah. Bapa aku memang tak kasi pasang astro kat rumah. Yang tak ada Astro pun dah macam apa -_-“)
5. Akan cuba mudahkan untuk agama!

tag 5 others

1. Izzahsakinah
2. Kid
3. Wandai
4. Nana
5. Che Joe

Baru aku sedar, susah aku nak penuhkan setiap kolum. Jahatnya aku T_T

Advertisements

~ oleh INFINITY di Januari 15, 2009.

6 Respons to “Langkah Aku!”

  1. Mana listnya?? hehehe…

    list ade kat kafe ppsp. Hahahhaa

  2. ngehehehe!!! boikot!! boikot!!!

    Takbir!!!

  3. jihad boikot! Allah Allah !
    [baca macam nada orang nak gi perang!]

    allahuakbar!!!

  4. […] this tag from Infinity really turns me on! =) Here’s what we should do. it’s simple: list down 5 of the products from […]

  5. erk…setuju bangat dgn kak huda…susah r nak boikot milo…same gak ngan johnson2..aiyooo..dah cube..tapi tak leh…huwaaa

    usaha lebih sikit=)

  6. […] this tag from Infinity really turns me on! […]

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: