LIGHTS OFF!

As nadiah @ ruhul jadeed request..actually i still wanna write, but..(malas, biasalah..)
LIGHTS OFF??! What’s dat?
Nice moment to be remembered..for all of us..(Who seriouslly took part for sure!)
What was lingering in my mind..slightly different than what already happen. Not exactly slightly..it is more that half from all..sarcastic language..(90 percent different actually. Hehe..)
Shift story kejap, Nadiah ‘Aqilah @ Gentle called me just now. Bertuah benar budak ini. She might be requsted (yes i thought) her dad to called me..
” Hello, huda ye. Anda telah mendaftarkan diri kepada pusat melepaskan geram..bla..bla.. Dan, anda terpilih..bla..bla..bla..”
Hahaha..terkejut! Saya ingatkan saya dapat panggilan merapu daripada stesyen radio..zaman dulunya saya aktif juga mendaftarkan diri untuk sesetengah program yang saya rasakan funny n funky..hahahaha. Ajaibnya, saya penelefon aktif juga untuk stesyen IKIM ( kerana paling mudah berjaya ke udara..=)) Dan yang paling bermain kuat di minda saya, stesyen ERA kerana saya ada mendaftar ketika di sem akhir di asasi UM. Tapi, takkanlah begitu lama? Hmm~
Saya terdengar juga ada suara perempuan tergelak di belakang..Hati kuat memikirkan ayah Nad. Suara yang begitu familiar..tapi risau juga hendak meneka begitu. Hahaha..petang yang kelakar..jaga kamu nadiah!
Saya bertanya samada dia dengar suara saya berbeza atau tidak ( dek kerana appliance ini, hampir semua orang saya bertanya begitu..)..aduhai.
“suara Huda macam orang gemuk..”
Hahaha…saya pun rasa begitu. Rasa seperti pipi dipenuhi isi..jadi beberapa huruf seperti ‘s’ kedengaran sukar dibunyikan.hahahaha..lucu juga ya!
Back to LIGHTS OFF!
I tought that USM itself will switch off whatever sources came from electricity for us. And for sure, I was wrong. A liltle bit funny was because:
1. For the first, I, Hadiah and Nora were not really interested to participate. Then, we dicided to have a dinner at mc b.
2.Damnly hungry! So, we went earlier..at the evening. (and making a desicion, we will come again at night..)
3. Thing went unsuccess, mc b also OFF! (Hahaha..menyambut sekali lights off USM barangkali)
4.Sizzling at d end..as appliance is ergh! I stilL ate char kuewtion..(tanpa kunyah! Boleh masuk ripleys..believe it or not..BELIEVE IT!)
5.Sembahyang Isyak..mandi..ups, maghrib dulu..baca quran..
“Perhatian kepada semua pelajar..bla..bla..bla.. (tak clear sangat tapi taulah nak black out)
6.Saya dan hadia terkocoh-kocoh mempercepatkan langkah..takut benar dengan gelap..(takut panas sebenarnya..sebab itulah entah berapa perancangan direka..=))
“Tak payah tutuplah lampu, nanti dia yang tutupkan..” KONONNYA!
7.Terkejutnya kerana tak ramai langsung. LANGSUNG! mungkin ramai pulang. Masa ni pengerusi countdown..satu minit lagi ke pukul sembilan Bermacam-macam bayangan saya. Mesti hospital yang cerah. Mesti semua gelap. Bahaya ni..kecurian mudah kalau nak berlaku. Begitulah, beginilah.. macam-macam.
8. I was the one who really interested. We ran to sit in front..(no one actually ran,,tak ada yang berebut pun ! hahahaha..hanya saya, dan hadiah yang paling kesian. Terpaksa mengikut..baik benar dia!)
9.dalam berapa kali saya menoleh..makin ramai.Ramai..dan ramai..belakang mostly guys..(as guys memang suka duduk belakang..kot? dan realitinya memang mereka dibelakang. Jangan marah..kamu diatas dalam mana-mana organisasi..terutamanya keluarga!)
10. Dan berpaling lagi..mngapa ada lampu yang tak bertutup. Dan saya sedar! Aduhai..
WE HAVE TO SWITCH OFF OUR LAMP BY OUR OWN..tanda memberi kerjasama.
Dan saya? Aduhai..aduhai..aduhai..
Pembaziran millenium..dengar ceramah alam sekitar, sendiri?
Bagusnya kalau ramai yang turut sama menyertai. Banyak input..menanam kesedaran..SAYANGILAH BUMI TUHAN INI!
I saw what the pollutions mean yesterday. How our earth suffering. How our earth trying to satisfy us! How loyal our earth…stil giving us what we deserve but at the same time we betray it..(i didn knw what to put..it? he? her?him..? I thought for a second..and for ‘it’ but, i didnt think its suitable..whatever..)
I saw the concentration of CO2 INCREASING DRAMATICALLY in a single years. Going worst started 2005! eveybodies should see what will means if it is INCREASING..and what it means for DANGEROUS that waiting us behind!

www.climatecrisis.net

Person who gave that talk is a person who is politician..who were enemy (it is right?) against BUSH! dan dia kalah dalam pertaruhan politik., Sayangnya..buta benar rakyat amerika..memilih pemimpin cintakan peperangan dri yang perjuangkan alam. bukan untuk siapa..untuk mereka jua..
And the most important contributor for EARTH suffering..is..
UNITED STATE OF AMERICA itself! ITSELF!
Any question??
Any question??
NO!
Persons who are stupid! Themselves..included us actually..
Love our Earth..! Please!
And we have to know one thing..when earth came to his END..he will die..
And when he die..it means..
KIAMAT!
Any question?
~ oleh INFINITY di Mac 30, 2008.

Tinggalkan Jawapan

 
