…da’ beatiful of love…

…maka, mereka yang beriman dengannya (muhammad), membesarkannya, membantunya dan mengikut cahaya al-quran yang diturunkan bersamanya, Mereka itulah yang mendapat kejayaan… Al-‘Araf, 157
by loving him, hopefully you will receive success every seconds u have, my dear friends. HAPPY CELEBRATING OUR MAULIDUR RASUL 1429M/2008M.
…cintailah dia, dengan mencintainya..Allah jua akan mencintaimu…
“tinggi langit mimpi ini tak ku ragu untuk membuktikan..indah bintang yang terang bukan khayalan..tetapi kenyataan..”
Its touch my heart..deeply..
I have many dreams..that i wanna be fulfilled..but, it seems i didnt know where should i start..n where do i have to stop. I’m running all over my days, finding all around what i suppose to do. Im damnly tired..
“Bagai tak terdaya untuk terus bertahan, namun kasihMU menyedarkan aku tak pernah sendirian..”
dan bila keseorangan begini, aku menghitung hari, menghitung saat, menghitung impian..bilakah kan kesampaian? aku punya cita dan aku punya cinta..dan aku punya segala kekuatan dan aku tinggalkan ke tempat yang aku sendiri tidak tahu kemanakah ia..oh tuhan, tunjukkan aku jalannya..
dalam kesunyian malam, bintang bersinar gemilang..dan aku menghayati kegelapan putaran alam..betapa aku kerdil di bumi tuhan…
“aku tahu inilah kasihMU, aku tahu inilah cintaMU..dan ku tahu tiap yang terbaik untukku, tak semuanya yang ku mahu….”
lirik lagu ini mengingatkan dugaan hidup yang bertandang..terasa sesekali ingin dan luputkan segala kegemilangan yang aku inginkan..terkadang aku rela menyerah, dan sesaat kemudian aku kembali berjuang. Ya Allah, kurniakan aku kekuatan..bantulah aku dalam perjalanan, istiqamahkan aku dalam amalan..jadikan aku gadis impian mujahid, sekalipun aku tidak pernah layak untuk itu..aku ingin mengecap dunia syurgamu..
“Kau yang menciptakan cinta dan KAU jua yang menghampa bahagia..Kau yang mengutuskan duka dan ENGKAULAH yang mengirimkan hampa, namun padaMU jua diadukan, merebahkan keresahan dan tangisan…”
Saat lagu ini berkumandang, teringat aku tentang ujian cinta dan perasaan. Yang dia kurniakan pada sekeping hati insan, aku..
hati pernah berkira, mengapa begini akhirnya. Dalam sudut yang lain, hati jugalah yang mengiyakan pasti ada hikmah menunggu untuk bahagia. Namun, tegar hati mngunjukkan duka. Betapa lemah hati insan. Dan kini aku bertatih mengubat perasaan. Tuhan telah berjanji, andai aku setia menjaga diri, maka yang terbaik menanti..aku diuji untuk sesuatu yang terbaik kemudian hari. Entah mengapa terasa lama..entah mengapa terkadang kecundang juga..
kerana aku manusia biasa.
seandainya dia milikku..
…Ya Allah, kurniakan insan yang terbaik untukku, terbaik untuk agamaku..terbaik untuk duniaku..dan terbaik untuk akhiratku..cinta yang mebawaku kesyurgamu..bantulah aku untuk bertatih kesitu, tuhan…
maka aku tekad melarikan diri, dari terus mengharap dan terus membenih dosa..andai pemergian ini membantuku, maka bantulah aku untuk itu..
..moga penergianku tak merubah apapun..
aku ingin mencintai insan di bawah naungan payungMU, berpaksikan cinta tuhan dan hamba..bertulangkan rindu nabiMU Muhammad, maka wujudkanlah ruang untukku dalam hati insan pilihanMU..
…4 every CO2 and O2 i breath in, breat out..for every muscle that contracting each seconds, for litres blood dat flowing in each arteries, veins and so do lymphatics..for the beating of heart..for the purpose of life’s needed..give me ur LOVE, ya Allah..send me the strength to face the hardship of life..let me be dat kind of tough girl..and let me be the loyal of MUHAMMDADs’ lover…
SELAMAT MENYAMBUT MAULIDUR RASUL..
I.N.F.I.N.I.T.Y
Advertisements

~ oleh INFINITY di Mac 19, 2008.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: